Monday 20 June 2011

BENGGANG!! KJ SAMA DENGAN BERUK, BERUK SAMA DENGAN KJ!!


Sebenarnya dah lama Mc tak membantai si KJ beruk ni dalam blog. Bukan apa malas la nak tunjuk UMNO ni bermusuh sama sendiri, walaupun dalam hati amatlah menyampah tengok beruk KJ ni dok berlakon sana sini. Tapi bila Mc baca satu laporan mengenai komen 'bahalol' si beruk KJ ni kat satu artikel, Mc rasa dia ni dah melampau dah.

Kepandaian tak sebijak mana, keberanian pula tak la sehebat mana, tapi lagak macam superhero, mulut tak jauh macam juboq ayam. Orang macam KJ ni tunggu masa nak kena sepak saja. Apa masalah dia dengan Tun Dr M pun Mc taktau la, dengki benar dia dengan Tun.

Nak bandingkan KJ dengan Tun Dr M, ibarat langit dan bumi. KJ cuma jadi Pemuda UMNO cabuk, yang tak ada pangkat menteri atau timbalan menteri, manakala Tun Dr M sudah menjangkau dari Perdana Menteri malah jika disebut nama Tun Dr Mahathir, boleh dikatakan sampai Amerika pun orang kenal.

Apa ada dengan KJ? Naik jadi Ketua Pemuda pun sebab bapak mertua yang tolong kempen. Konco-konco yang dok sokong KJ ni pun sebab berkepentingan. Mc ada dengar blogger upahan KJ dapat upah ribuan ringgit untuk membela dan menyanjung KJ di alam maya ni.

Kalau kita bagus, tak perlu mengupah orang suruh puji, itu bukan ikhlas, itu nak cari mati. Orang yang kita upah, bukan menyanjung dengan ikhlas, tapi dengan duit. Duit ada, lu baik, duit tak ada, lu mampus.

Tapi si KJ ni ramai orang menyampah hinggakan takdak orang nak puji dia. Member-member dia pun menyampah dengan perangai berlagak si KJ ni, cuma tak berani cakap depan, diaorang cakap belakang. Cakap depan, habis la sumber kewangan.

Mc bagi nasihat pada KJ, nikmatilah tempat Ketua Pemuda tu setakat mana yang boleh. Hang buat kerja hang KJ, jangan dok kacau orang lain. Mulut juboq ayam hang tu simpan elok-elok, salah cakap kang nanti kena ketuk pulak.

Sesungguhnya inilah orang yang telah memusnahkan UMNO/BN semasa PRU ke 12. Tapi masih tak sedar diri dan berlagak bagus. Biasa la beruk, mana nak faham bahasa manusia. Berukk berukk..
nak tau kenapa Mc marah sangat dengan KJ? baca artikel di bawah,
BENGGANG!! KJ SAMA DENGAN BERUK, BERUK SAMA DENGAN KJ!!


KUALA LUMPUR – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini mahu Dialog Antarabangsa Langkawi (LID) yang dicetuskan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kira-kira 16 tahun dulu dihentikan penganjurannya.

Beliau turut ‘menyindir’ Dr. Mahathir dengan mengulang kembali ungkapan ‘dah lama dah’ yang pernah diucapkan bekas Perdana Menteri itu sewaktu mengumumkan persaraannya dulu

” Dah lama dah… patut berhenti dialog cam ni,” katanya yang dipetik dari laman Tweeter beliau di sini hari ini

LID dicetuskan oleh Dr. Mahathir sejak 1995 bagi merapatkan hubungan dengan negara-negara Afrika yang menghadapi masalah yang hampir sama iaitu kemiskinan dan masalah negara yang pernah dijajah.

Dalam perkembangan yang sama, beliau turut mengkritik kehadiran Presiden Zimbabwe, Robert Mugabe ke negara ini bagi menghadiri persidangan tersebut.

” Robert Mugabe tiba di Malaysia. Apa yang kita dapat dengan menjemput pemimpin macam dia?,” katanya dalam laman yang sama. sambung baca sini
Korang tak angin ke dia kata macam tu? sila komen sikit..

1 comment:

  1. tu la lain kali puak2 umno kena ada jati diri yg utuh..jgn biar budak mcm ni terlepas smpi kejawatan or ketahap ini..tak kira la masyuk ka apa ka..nk jadi melayu jgn jd balaci..sanggup pilih sapa saja demi masyukkk..tgk muka pun dh tau budak ni pengecut n bachol..nk muntah aku..

    ReplyDelete