Wednesday 14 December 2011

Projek pembaziran wang dana rakyat kedah hilang begitu sahaja selama 28tahun..!!

KEDAH: Plaza terbengkalai 28 tahun dimaju semula,

projek hasil peninggalan menteri besar umno osman aroff

ALOR SETAR: Selepas 28 tahun terbengkalai, Plaza Tunku Yaakob di Lebuh Raya Darulaman di sini akan dibangunkan semula dengan pelan pembinaan strategik untuk menjadikannya pusat komersial terulung di negeri ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata pembangunan akan dibahagi kepada dua fasa untuk menempatkan pelbagai kemudahan dan ruang niaga bertaraf antarabangsa sekali gus menaikkan imej bandar raya itu di mata dunia.

"Ia akan menempatkan pusat membeli belah, ruang pejabat dan hotel bertaraf lima bintang yang bakal memangkin ekonomi Kedah dan tempoh pembinaannya mengambil masa tiga tahun.

"projek ini akan memberi peluang kepada peniaga kecil Bumiputera dan tempatan yang ingin menceburkan diri dalam pelbagai perniagaan, termasuk medan selera di kompleks ini.

“Ia akan membantu menggalak dan merancakkan aktiviti ekonomi yang akan memberi pulangan kepada kerajaan Kedah," katanya pada majlis menandatangani perjanjian usaha sama Projek Pembangunan Semula Plaza Tunku Yaakob antara Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) dengan Bellview Group Sdn Bhd di sini, semalam.
wajah bangunan tengku yaacop yg di rancang oleh kepimpinan umno kedah zaman menteri besar osman aroff

sewaktu dalm pembinaan siap 70% pembinaan ..tetapi pembinaan terhenti sehingga kini th 2011.

banggunan yg hampir siap 80%.terhenti sehingga kini,megapa..??? mungkin ianya terhenti di sebab kan kerisis MB osaman Arooff yg sewaktu itu dalam delima dalam percaturan cantas mencatas dalam pemilihan menteri besar ..?? atau pergolakan umno kedah yg semakin meruncing dan peralihan kuasa Mb kedah..??maka projek yg di bina dulu tak menberi apa-apa sumber kepada pucuk pimpinan yg di ganti...?/itulah umno dulu kini dan selamanya...??
bangunan tengku yaacok yg ada berdiri megah di tengah-tengah bandaraya alor setar tunggu hari nak menyembah bumi...??projek yg menelan belanja jutaan ringgit ini menjadi usang tidak boleh di guna pakai lagi ...
projek pembaziran wang dana rakyat kedah hilang begitu sahaja....inilah lambang kesombongan pemimpin-pemimpin umno dulu kini dan selamanya.....


surau yg terletak bersebelahan banggunan tengku yaacop sedang inilah yg dimainkan isu oleh umno kedah ,utk menberi gambaran buruk kepada kerajaan pas kedah, banggunan tengku yaacop bernilai jutaan ringgit tidak lansung di ambik peduli oleh penyokong2 umno walau ia merugikan dana rakyat jutaan ringgit,tetapi surau yg lama di ganti dengan surau yg lebih cangih menjadi isu kebodohan mereka sendiri...?? megapa..sebab isu surau mereka mengangap sebagai isu umat islam nak marah.....???

pemimpin umno dan penyokong mereka sedang meludah air liur kelangit,air liur itu sedang gugur terkena ke muka mereka sendiri......ingatlah Allah itu maha mengetahui keburukan yg telah umno lakukan kepada rakyat kedah,saban hari umno kedah hilang haluan hala tuju...???

http://www.kedahkita.com/2011/12/projek-28th-hasil-peninggalan-mb-osman.html

1 comment: