Saturday 18 June 2011

Bila Bini Mat Sabu Bela Lakinya Dengan 'Fitnah'


Isteri Mat Sabu, Normah Alwi menyifatkan apa yang sedang berlaku sekarang adalah satu fitnah. Malah katanya, dia sedih dan kecewa kerana ‘fitnah’ lama ke atas suaminya diungkit semula sebelum dan selepas muktamar. Normah juga mengatakan musuh politik Mat Sabu cuba ‘menembak peluru busuk ke arah suaminya’.

Mat Sabu telah ditangkap khalwat dengan seorang wanita bernama Norma, berstatus isteri orang di Bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu pada tahun 1995. Ketika ditangkap Mat Sabu hanya bertuala hijau, manakala Norma pula tidak bertudung dan sedang memegang sesuatu yang dikatakannya sebagai ubat buasir. Suami Norma yang bernama Bukhari merupakan kawan baik Mat Sabu sendiri!

Normah Alwi boleh menggunakan helah dan alasan yang digunakan oleh Wan Azizah. Tetapi yang pastinya, Mat Sabu memang ditangkap berkhalwat dan ketika ditangkap oleh penguatkuasa, dia memang berada di dalam bilik hotel bersama wanita terbabit.


Fitnah apakah yang dimaksudkan oleh Normah Alwi? Adakah penangkapan tersebut merupakan satu fitnah? Atau sebenarnya Normah Alwi sebenarnya tidak mempunyai alasan lain untuk membela suaminya yang tercinta, Mat Sabu selain hanya mampu memikirkan bahawa peristiwa tersebut hanyalah satu fitnah.

lagi

1 comment: