Tuesday 3 January 2012

TERPANAS!! Info Terkini Yang Buat Pas Kedah Berak Hijau Lepas ni!!





Info selepas ni boleh menyebabkan Pas Kedah berak hijau.. Mahfuz terkincit dalam seluar.


UNTUK MAKLUMAN TANAH TAPAK MADRASAH SALIHIAH, DIWAKAFKAN OLEH KETURUNAN HAJI SAADI berasal dari YAMAN, ANAKNYA HAJI JAAFAR (1830-1910) pernah MENJADI MUFTI KEPADA SULTAN KEDAH. NAMA SALIHIAH DIambil sempena nama salah seorang anak Haji Jaafar. Nama anak HAJI Jaafar yang seorang lagi SOFIAH diabadikan pada TAMAN SOFIAH JALAN KUALA KEDAH.

Anak LELAKI kepada Haji Jaafar iaitu Haji Mohd Saad hasil perkahwinan Haji Jaafar dengan Siti HAWA pula pernah menjadi Guru Agama di Istana Sultan Kedah. dan sehinga kini waris berkenaan sudah masuk ke generasi ke 8, dan mereka semuanya sepakat untuk jihad pertahankan tanah wakaf khas ini.

Syed Razak Syed Zain dan Dato Lat Shariman adalah atara waris dari susur galur keturunan Saadi ini menerusi jurai perkahwinan. Setelah dibelek buku salasilah keluarga Saadi, Mahfuz Omar tak dak pun dalam senarai..bukan dia ni anak Mamak Penang kot mai dari Madras atau Kerala. Jadikan sejarah sebagai panduan, bukan nafsu sebagai ikutan.

Salasilah Generasi Pewaris Al Saadi Pewakaf Tanah dan Madrasah Salihiah, dan dari sinilah bermulanya Institusi Mufti Sultan Kedah yang diurus tadbir oleh Jaafar Al Saadi (1830-1910).

Info dari Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah

PERHATIAN!!

Badan Bertindak SMS akan buat laporan SPRM esok pagi. Semua dikehendak hadir beramai2. Berhimpun di madrasah Salihiah Jam 9 pagi esok 4hb Jan 2012, hari Rabu. Sila pakai baju kuning.

No comments:

Post a Comment