Friday 8 March 2013

KEADILANDAILY SAHKAN TIAN CHUA MENIPU.



Media rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Keadilan Daily tetap tidak berganjak dengan penerbitan artikel kontroversi, yang memetik kata-kata Naib Presiden PKR, Tian Chua yang kini semakin tertekan.

Editor, Fazallah Pit, berkata beliau dan pasukan wartawan mematuhi piawaian profesional kewartawanan dan penerbitan artikel tersebut tidak mempunyai apa-apa masalah.

"Tidak ada masalah dengan artikel. Orang ramai boleh membacanya," kata Fazallah, yang dihubungi oleh akhbar New Straits Times.

Fazallah, yang merupakan wartawan berpengalaman, berkata isu hanya berkisar kepada blogger tertentu yang didakwa memutarbelitkan artikel asal sebagai di luar konteks.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Tian Chua awal semalam yang telah menjauhkan dirinya daripada laporan berita yang telah diterbitkan Keadilan Daily pada hari Jumaat, memetik kata-kata beliau terhadap serangan pengganas di Lahad Datu.

Tian Chua, yang juga ahli parlimen Batu, berkata beliau hanya bertanggungjawab kepada petikan asalnya didalam artikel.

Apabila ditanya sama ada Keadilan Daily telah memutarbelitkan cerita asal, Chua dalam satu sidang akhbar semalam berkata dia tidak bertanggungjawab terhadap tindakan akhbar tersebut.

"Saya serahkan perkara ini kepada mahkamah. Saya tidak bertanggungjawab ke atas apa yang mereka tulis.

"Saya hanya bertanggungjawab untuk apa yang telah saya katakan dalam artikel tersebut," kata Chua.

No comments:

Post a Comment