Wednesday 12 October 2011

BOH SIKIT! Lagi Cerita Pasal Politik UMNO Kedah!!?




Lagi-lagi UMNO Kedah, popular betul UMNO Kedah ni..penuh dengan masalah2 baru.

Pentadbiran Kerajaan PAS Kedah, begitu selesa dengan apa yang telah mereka buat dan tidak sedikit pun merasa gusar untuk menghadapi PRU13 yang kian hampir, walaupun rata-rata rakyat Kedah sudah muak dengan janji-janji PRU12 yang tak kunjung tiba.

Insyallah kalau tiada aral melintang, dari apa yang DS Najib bentang dalam belanjawan dan suara-suara halus, sebelum tutupnya tirai 2011 pada tanggal ??/12/2011 PRU13 akan dinobatkan (firasat aku – jangan percaya nanti puak PAS kata ni kerja Syirik bab-bab firasat ni…….). Di saat menghitung hari ini, kancah politik UMNO Kedah masing-masing “ibarat menarik benang dalam tepung…….”.

Sepanjang pengamatan aku di Kedah, geli hati aku melihat kelaku KB, YB, mantan-mantan YB dan langau-langau dok berkeliaran memasang umpan ibarat “kaduk naik junjung”, setidahk-tidaknya “untung batu tenggelam, untung sabut timbul”.

Kalau ini yang berterusan, ucapan DS Najib sempena Majlis Penerangan Perdana Wilayah Persekutuan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), mengingatkan anggota Barisan Nasional (BN) untuk bersiap siaga bagi menghadapi PRU13 akan datang dengan tidak mencipta masalah dan melakukan sabotaj ke atas parti. Rasanya macam di pandang sepi.

SAMBUNG BACA LAGI NAA

No comments:

Post a Comment