Friday 2 March 2012

From Rompin to Kuantan with Love, Mengapa Wati mencari Badrulamin?



                            

Jarak perjalanan dari Kuala Rompin ke Swiss Garden Kuantan  ialah 146km dan jika memandu kereta mengambil masa 3 jam 9 minit.

Wah! Begitu jauh sekali perjalanan untuk meminta bantuan,  tak ada kah talian hayat di daerah Rompin, saudara mara atau sahabat.

"Saya syak isteri saya mempunyai hubungan sulit dengan Badrolamin sejak 6 bulan yang lepas, sebab itu saya mengekorinya ke Kuantan dan seterusnya ke hotel Swiss Garden." kata suami Wati

Beliau merayu supaya isterinya kembali bersamanya malangnya rayuannya tidak diendahkan oleh Badrolamin yang 'menyimpan' isteri dan anaknya dalam bilik hotel yang di sewanya.Lalu beliau menghubungi pihak penguatkuasan JAIP untuk membuat tindakan lanjut.

Menurut suami Wati yang berumur 28 tahun isteri sengaja membawa anaknya yang berumur 3 tahun bersama ke dalam bilik Badrolamin supaya mengelakkan daripada disyaki berkhalwat.

Beliau hadir pada kira-kira pukul 3 petang memberi keterangan kepada pihak JAIP kesal dengan dakwaan Badrolamin kononnya dia menyiksa isterinya, oleh itu isterinya datang berjumpa dengan Badrolamin untuk meminta bantuan.

Persoalan lain yang perlu dijawab ialah;
1. Badrul mendakwa suami Wati membawa 20 kaki pukul, kenapa tak ada kesan lebam dan bengkak-bengkak di muka atau di badan Badrul dan kenapa tidak ada repot sedangkan memukul orang satu jenayah yang berat?

2. Kenapa Badrul tidak mahu polis menyiasat kes pukul ?

3. Kenapa Wati tidak membawa wanita lain sebagai teman untuk berjumpa Badrul supaya tidak timbul syak wasangka buruk terhadap dirinya?

4. Bagaimana Badrul mengenal bahawa lelaki itu adalah suami kepada wanita yang dikurungnya?

5. Kenapa suami wanita itu begitu marah dan sanggup membuat laporan kepada JAIP sedangkan dia mengambil risiko yang berat dan boleh didakwa menuduh tanpa bukti atau qazaf, ia juga memalukan dirinya dan kisah rumah tangga akan menjadi berita besar dalam negara tetapi semua risiko terpaksa ditanggung oleh suami Wati?

6. Kalau benar bermasalah dan perlu bantuan kenapa mencari Badrul , carilah Ustaz Kazim atau hubungi Dato Dr Fadilah Kamsah di telefon untuk memohon bantuan dan kaunseling atau terus ke pejabat agama daerah atau balai polis yang berdekatan.

7.  Apakah Wati tidak punya sahabat dan saudara mara di Rompin , Kuantan atau kawasan yang berhampiran, kenapa Badrul juga yang dicarinya?

SUMBER DARI Taiping Mali

No comments:

Post a Comment