Saturday 16 July 2011

PANAS!! OSTAT SENTOT TELOQ KENA DENGAN DAP!!


                                                         SAPA DOK ATAS!!!..

Nampaknya Dap hari ini semakin lantang meminta kerajaan negeri Kedah yang diterajui oleh Pas supaya menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan di sepanjang bulan Ramadhan nanti.  Enakmen itu dikeluarkan kerajaan negeri mengikut enakmen hiburan dan tempat tempat hiburan 1997.

Karpal dengan lantangnya berkata kerajaan negeri Kedah tidak boleh bertindak sendiri dalam membuat keputusan yang boleh memberi kesan terhadap lain lain parti komponen Pakatan Haram.

Malah Dap sedar mengenai keperluan pelbagai komuniti berbeza dalam negara dan akan berjuang untuk hak mereka.

Malah Dap tidak akan mengenepikan prinsip-prinsip perjuangannya, menurutnya parti itu berada dibarisan hadapan sejak dahulu lagi dalam menentang hasrat Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Sebab tu sekarang ni Pas sanggup cabut buang Islam, dan letak pula negara kebajikan, sebab takut kat Dap la ni.

Peraturan pusat hiburan di Kedah pada bulan Ramadhan


Berikut adalah peraturan yang dipersetujui oleh YAB Menteri Besar Kedah berhubung operasi hiburan di Kedah pada bulan Ramadhan:

1) Pemilik pusat hiburan Non Muslim boleh teruskan operasi, dengan syarat buka untuk pelanggan Non Muslim saja. Jika pemilik benarkan orang Islam masuk, maka lesen perniagaan akan ditarik serta merta.

2) Jika pemilik Muslim maka ia tidak dibenarkan beroperasi, sekalipun hanya dibuka untuk pelanggan Non Muslim.


Ni nak tanya sikit, amacam ostat? nak reverse ka nak gostan? Susah noo kawan dengan kapiaq ni kan.segala benda nak buat kena mintak  izin, kalo tak mintak, ini la jadinya..malu ostat oii, orang kampung duk kata ostat takut dgn jembalang karpal..ha ha ha..

No comments:

Post a Comment