Wednesday, 25 May 2011

sekolah diancam tanah runtuh


BALING - Kira-kira 232 pelajar dan 17 guru di Sekolah Kebangsaan (SK) Ulu Bakai dekat sini diancam bahaya ekoran kejadian tanah runtuh yang berlaku di sebuah bukit di belakang sekolah berkenaan sejak beberapa hari lalu.

Dalam kejadian terbaru pada dua hari lalu, satu runtuhan kecil berlaku selepas hujan lebat mengakibatkan hakisan di kawasan pinggir sekolah berkenaan.

Akibatnya, dua lubang besar terbentuk yang menjadi laluan air dari puncak bukit.
Kesan-kesan runtuhan batu dan tanah itu hanya kira-kira lapan meter dari bilik darjah dan menjejaskan struktur sekolah yang berkeluasan 1.2 hektar itu.

Pengetua sekolah terbabit, Alias Abdul Rahman berkata, pergerakan tanah dikesan sejak dua hari lalu mengakibatkan berlakunya runtuhan batu dan tanah sehingga memasuki kawasan sekolah berkenaan.

16 comments:

  1. hello..my friend,,wah bahaya ne kal terjadi lonsor,,

    ReplyDelete
  2. Sana sini tanah runtuh....byk kejadian tak terduga boleh meragut nyawa....bahaya....

    Tq singgah 'umah' Kak cek...salam kenal2...

    ReplyDelete
  3. Moga cepat diambil langkah yang tepat untuk menanggulangi bahaya longsor tersebut

    ReplyDelete
  4. seram tengok tanah runtuh. takut...
    lama tak pi kedah, mesti dah lawa

    meh join HB
    http://heartbeat.my/?rid=6189

    ReplyDelete
  5. jangan sampai berulang lagi..

    ReplyDelete
  6. dekat nya !
    kia @ vios yg mana pilihan bloggers ?.http://gilamodified.blogspot.com/2011/05/kia-forte-toyota-vios-yg-mana-pilihan.html

    ReplyDelete
  7. kunjungan balas kat sini..byk kejadian tnh runtuh...moga Allah selamatkan kita semua dr segala bencana..Amin

    ReplyDelete
  8. bila dah jadi baru nak terngadah.. projek pembangunan yg tak tersusun meningkatkn lg risiko.. kesian kita2 yg tak de kuasa ni

    ReplyDelete
  9. ambil pengajaran dari kisah2 terdahulu...

    ReplyDelete
  10. bumi dah tua.. macam2 kejadia.. takut tengok peta bumi sekarang, makin lama makin ditenggelami air.. may Allah protect us all.amin.

    ReplyDelete
  11. aik... baling pun nak jadi macam at taqwa??aih..risau eh...

    ReplyDelete
  12. Nice info... harus sangat waspada dan diperhatikan... karena anak2 sekolah... adalah asset yang berharga :) Peace

    ReplyDelete
  13. cepat-cepatla ambil tindakan

    ReplyDelete
  14. bahaya ni...

    Kalau Nak 2GB USB Flash drive percuma,kenala klik http://missz84.blogspot.com/2011/06/nak-2gb-usb-flash-drive-percuma.html

    ReplyDelete