Thursday 8 September 2011

PANAS!! Kalau KDN tak bertindak, kemungkinan rakyat akan bertindak keatas Mat Sabu!!



Mat sabu makin kurang ajar! Satu lagi forum diadakan untuk terus menghina pejuang negara. Satu-satu forum yang diadakan hanya untuk menafikan peranan Tunku Abdul Rahman sebagai bapa kemerdekaan.

Mat Sabu juga terus menerus mengutuk pasukan keselamatan, terutamannya polis dengan mengatakan polis pada tahun 1950 ialah polis British. Sedangkan kita semua tahu bahawa pada tahun 1948 pasukan polis sudah pun diiktiraf sebagai Polis persekutuan tanah melayu. Ini bermakna polis yang gugur dibukit kepong, bukan polis british tetapi Polis Malaya.

Berdamping pula dengan Hisham Rais, seorang aktivis bebas yang sememangnya pelacur politik belaan Anwar dan juga anti sejarah. Mat Sabu seolah-olah mencabar undang-undang negara apabila terus mempertikaikan sejarah Malaysia dan peranan pasukan keselamatan sewaktu kemerdekaan.

Mc percaya, semangat rakyat untuk melihat Mat sabu yang kurang ajar ini tumbang semakin membuak-buak. Jika berterusan begini, pihak berkuasa masih terus membiarkan Mat Sabu merepek merapu dan celupar. Pasti akan ada yang membuat tindakan sendiri untuk hentikan Mat sabu dari terus menghina sejarah dan pejuang kemerdekaan.

Adakah KDN dan pihak berkuasa nak tunggu rakyat sendiri bertindak, baru mereka nak ambil tindakan? Nak tunggu sampai bila?

No comments:

Post a Comment