Monday 19 September 2011

TUDIAA!! Semart Kerata Baru Ustaz Azizan noo.. hangit mampuih..





Pergh! Penulis sangkakan selama ini MB Kedah, Menteri Besar negeri kelahiran Penulis adalah seorang MB yang terbaik di antara MB-MB Pakatan yang lain. Selama ini selain dari sifat "che'ge" (pemarah) nya, Penulis tidak nampak apa kekurangan yang ada padanya. skandal dan gossip jauh sekali.

Namun maklumat yang Penulis dapat amat mengejutkan. MB Kedah, Dato' Seri Azizan Abdul Razak yang Rakyat Kedah mesra memanggilnya Ustaz Azizan membuat satu kejutan besar. Kerajaan Negeri Kedah pimpinan Ustaz Azizan telah membeli kereta rasmi untuk MB Kedah dengan harga lebih kurang RM600,000.

Rupa-rupanya ulama-ulama PAS bernafsu juga ye hendak memakai kereta besar? Nombor plet satu digit pulak tu! Sebenarnya tidak salah nak pakai kereta apa sekalipun asalkan ianya datang dari titik peluh sendiri. Masalahnya kereta berkenaan dibeli dengan wang perbendaharaan negeri dan didaftarkan atas nama Kerajaan Negeri Kedah. Yang menyedihkan, setelah kereta ini dibeli, ianya takut hendak digunakan kerana takut ianya akan dijadikan isu. Tak ke membazir namanya tu!!!

Artikel ni Mc ambil kat CTS.

Amboihh.. Ustaz Jijan, pelan-pelan kayuh noo.. sudah pandai nak mengebat naik kereta merc. Dok tengok Nik Aziz naik merc, dia pun pulun order satu. Dulu puak ni yang dok bising kata kerajaan perabih duit pakai kereta mahal. Mau kena tang depa, boleh pulak buat diam sepi noo..

Lepas pada keluar wad, agaknya Ustaz Jijan ni dah buang tebiat nak naik merc kot. Kami rakyat Kedah ni tak dengki ehh.. malah bangga tengok MB kami naik kereta besaq. Cuma Mc ni nak tergelak laa.. Dulu depa maki orang UMNO lumat dalam bab ni. Sekarang depa jadi kerajaan pun, dok nampak lebih kurang sama la.

Takpa la Ustaz Jijan, jangan la dok mengelupoq, orang UMNO bukan pedengki serupa dengan orang Pas. Cuma nak tanya ni.. kereta tu guna duit kerajaan ka, duit sendiri. Kalau guna kerajaan negeri, nanti bila kalah pulang balik la noo.. hehehe..

No comments:

Post a Comment